Pimpelpimpel

Igår var det pimpeltävligen i Finnträsk, jag och pappa älskar den dagen och mamma och lollo hatar den. Var som vanligt med matilda :D Vi hade bestämt att jag skulle vinna första pris som är 20.000kr och hon skulle vinna andra pris som är en eu-moppe, men tyvärr så gick det inte så bra. Chansen var ju typ 2 på 900 så, men morfar hade ju turen att vinna eu-moppen förra året :D 
Som vanligt så pimplade vi inte, vi gick mest runt och slamsa på. På isen var det inte lite blött, det var åmannavatten eller hur det nu stavas överallt. Så självklart blev det då lite brottningsmatcher, det blev inte så torrt. Matilda hoppa på mig och satte sig på min rygg så jag hade armarna ner i vattnet. Taaaskit. Men hon var inte så torr hon heller ;)
Sen på kvällen så for vi till morfar och sov, jag tror aldrig att vi har somnat så tidigt nån gång :P Matilda gjorde mig lite förvirrad igår, nu vet jag inte vad jag känner. Hahah men det var lite kul. Ingen fattar nog det där men xD
Idag bestämde vi oss för att vi skulle fara till gammelsågen, vi hoppa på cykeln och cykla så långt man kan sen måste man gå i skogen. Det första vi gjorde när vi kom upp i snön var att sjunka ner.. Hela benet var typ nere i snön, och jag fick inte upp det eller det var mest skon som satt fast. Vi satt och grävde och grävde och fick tillslut upp den. Då var jag ganska så väldigt blöt redan. Sen resten av vägen så låg jag typ mer än vad jag gick, varje gång matilda vände sig om så låg jag på backen. Lyckat. Vi satt där och sola i nån timme, det var så himla härligt :D
Sen var jag tvungen att fara hem för vi skulle packa inför fjällen, jag längtar :D

Kommentarer
Postat av: Kempe

diss? :(:(

2009-04-14 @ 15:11:28

Kommentera inlägget här gullet! ♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0